Shila Amzah Di Kritik Peminat Akibat Legging Warna Kulit


Legging Warna Kulit, Shila Amzah Di Kritik Peminat | Selepas menjadi sasaran peminat di China kerana tragedi kehilangan pesawat MH370, kini penampilan Shila Amzah dalam satu program nyanyian di sana menjadi kritikan perhatian.


Malaysian Gazette melaporkan yang Shila Amzah telah tampil menyanyi di China dengan skirt pendek bersama legging warna kulit yang menampakkan seolah olah penyanyi ini hanya memakai skirt pendek sambil dikepalanya melekat bertudung.


“Di Malaysia, rasanya belum ada penyanyi yang pakai macam tu. Walaupun masih menutup aurat, tapi legging yang sememangnya ketat dan warna seakan warna kulit boleh memberi pandang negatif masyarakat China tentang cara menutup aurat untuk wanita Islam”

“Nanti masyarakat China ingat, etika menutup aurat macam yang Shila pakai pula. Bertudung tapi boleh pakai skirt pendek dan dipakai bersama legging,” tulis laporan itu yang bimbang akan perspektif orang luar terhadap agama Islam.


Di harap Shila Amzah lebih berhati hati-hati selepas ini dalam pemilihan pakaian yang hendak dikenakan ketika tampil di kaca televisyen. Maklumlah, ramai peminat dan bukan peminat yang sentiasa memerhati.

Via-Kezoom

0 Response to " Shila Amzah Di Kritik Peminat Akibat Legging Warna Kulit"

Post a Comment